Nenavadne religije sveta: CAO DAI oz. KAODAIZEM

V današnjem članku vam bomo predstavili še eno nenavadno religijo – Cao Dai oz. kaodaizem. Je religija, ki slovi po vključevanju številnih verskih prepričanj, saj že samo ime pove, da so vse religije enake in da je dolžnost ljudi spodbujati svetovni mir.

Cao Dai oz. “visoki stolp” (taoistični pomen – epitet vrhovnega boga) je moderno vietnamsko versko gibanje z močnim nacionalistično-političnim značajem. Opira se na etične zapovedi konfucianizma, okultne prakse iz taoizma, teorije o karmi in ponovnem rojstvu iz budizma ter hierarhično ureditev iz rimokatolištva. Njegov panteon svetnikov vključuje raznolike figure, kot so Buda, Jezus Kristus, Mohamed, Periklej, Julij Cezar in drugi.

Kako pa se je začelo?

Ngo Van Chieu, okrožni vodja francoske uprave na Cochinchini, je bil prvi, ki je leta 1921 častil in prejel sporočila Cao Dai-ja. Tako postal neke vrste prerok in prejel vizijo božanskega očesa, ki je sedaj simbol religije pa tudi osrednji del za čaščenje vseh oltarjev.

Privrženci trdijo, da se je bog na božični večer leta 1925 identificiral s prvo skupino vernikov religije – Phạm Công Tắc, Cao Quỳnh Cư in Cao Hoài Sang. To pa naj bi igralo bistveno vlogo pri naraščajoči religiji, saj je njihov pomen “palača, ki združuje nebo in zemljo”, “zagovornik Dharme”, “njegov sveti asistent” in “njegov laični asistent”.

oktobra 1926 sta Lê Văn Trung (nekdanji izvoljeni uradnik Kolonialnega sveta Cochinchine in član Conseil de Gouvernement de l’Indochine) in vodilna skupina 27 Kaodaistov – prvih učencev religije, podpisala “Izjavo o ustanovitvi religije Cao Dai” in jo predstavila francoskemu guvernerju Cochinchine. Vera je tako številne nekdaj podzemne sekte združila v novo nacionalno vero.

Uradno imenovan “Velika pot tretjega časa odrešenja” (Đại Đạo Tam Kỳ Phổ Độ), je v prvih nekaj desetletjih postal priljubljen, zbral je več kot milijon članov in do leta 1940 spremenil petino na četrtino prebivalstva Cochinchine. Ngô Văn Chiêu, ki nikoli ni nameraval, da bi Cao Dai postal množična organizacija, zato je zapustil gibanje in na koncu leta 1932 ustanovil neodvisno, ezoterično podružnico, znano kot Chiếu Minh, s sedežem v Vĩnh Longu, ki še vedno obstaja in priznava le omejeno število predanih vernikov.

Med prvo in drugo vojno v Indokini so bili člani Cao Đài-a (skupaj z več drugimi vietnamskimi sektami, kot je Hòa Hảo) dejavni v političnem in vojaškem boju tako proti francoskim kolonialnim silam kot proti južnovietnamskemu premierju Ngô Đình Diệmu. Njihova kritika komunističnih sil je bila dejavnik njihove represije po padcu Saigona leta 1975, ko je prihajajoča komunistična vlada prepovedala izvajanje kaodaizma. Leta 1997 je bilo kaodaizmu ponovno priznano pravno priznanje in neomejena praksa.

Opis s petih stališč:

  1. Z moralnega vidika opozarja ljudi na njihove dolžnosti do sebe, svoje družine, družbe (širše družine) in nato do človeštva (univerzalna družina).
  2. S filozofskega vidika pridiga odrekanje časti, bogastva in razkošja, z drugimi besedami, osvoboditev od hlapčevstva do materializma pri doseganju popolne duhovne tišine duše.
  3. S stališča čaščenja predpisuje čaščenje boga, čaščenje božanskih bitij in čaščenje prednikov.
  4. Z duhovnega vidika v skladu z karmičnimi zakoni potrjuje obstoj duhov in duše, njihovo preživetje zunaj fizičnega telesa in njihov razvoj z zaporednimi reinkarnacijami.
  5. S stališča posvečenih komunicira z dostojnimi privrženci in razkriva nauke, ki jim omogočajo, da s postopkom duhovne evolucije dosežejo ekstaze sreče.

SIMBOLI:

Templji in verske zgradbe imajo bogato paleto simbolov. Vsak od njih pripoveduje drugačno zgodbo, ki razkriva prepričanja, vrednote, kozmične skrivnosti in prerokbe.

BOŽANSKO OKO vernikom služi, da bog nenehno priča vsemu in povsod. Na svetem sedežu je skupaj 50 Božanskih očes petih različnih oblik; vsako ima drugačen pomen, povezan z različnimi duhovnimi vidiki. Eden na svetu prikazuje Vrhovno bitje nad Severno zvezdo v ozvezdju Male medvedke. Tisti na fasadi svetega sedeža ima 35 svetlobnih žarkov, ki predstavljajo tri glavne religije in pet glavnih verskih naukov sveta. V lokalnih templjih ima Božansko oko 16 žarkov svetlobe, ki izhajajo iz njega. Devet jih seva navzgor, kar predstavlja devet ravni nebes, sedem pa jih seva navzdol, ki predstavljajo sedem čustev, ki jih morajo verniki nadzorovati.

VSAKDANJI OBRED:

Čaščenje vključuje skupinsko molitev vrhovnemu bitju v templju vsakih šest ur od 6. ure zjutraj do polnoči. Učenci morajo ves dan vaditi človečnost, obveznost, vljudnost, znanje in zanesljivost – vrline konfucijanizma. Prav tako se držijo petih zapovedi budizma – ne ubijajo, ne kradejo, ne kršijo spolnih odnosov, ne zastrupljajo in ne lažejo. Večina jih tudi uživa zgolj rastlinsko prehrano, vsi pa jo morajo jesti vsaj 6 dni v mesecu, da prečistijo svoje telo.

BARVE IN OBLAČILA:

Nune in verniki nosijo belo barvo, ki simbolizira čistost. Papež, kardinali in nadškofi nosijo živahne osnovne barve – rdeče, rumene in modre. Rdeča predstavlja taoizem, rumena budizem in modra krščanstvo. Pastelne različice teh barv se uporabljajo v celotni barvni shemi dekorja čaščitvene hiše Cao Dai. Namerno obstajajo 3 jedrne barve, saj je številka povezana z zgodovino, prav tako pa imajo templji 3 odseke.

Bližje kot so župljani oltarju, višje se uvrščajo med kongresne, a vsi nosijo bela oblačila. Morda boste opazili nekatere moške in ženske, ki nosijo naglavne rute, kar simbolizira, da žalijo zaradi smrti ljubljene osebe. Za žalujoče se priredi posebna slovesnost in celotna skupščina skupaj moli za svoje družine v času izgube.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja