Skriti dragulj Gimnazije Celje – Center

Gimnazija Celje – Center v sodobni arhitekturi nima posebnega statusa, a pod svojo streho skriva potencial, in sicer podstrešje.

Do sedaj je prostor  služil za zbiranje dežja, skladiščenje, arhiviranje, pred leti pa je postal tudi kotlovnica, od koder se bolj ali manj ogrevajo prostori gimnazije. Zaradi raznolikih dejavnosti, ki se eksponentno večajo, se je pojavila želja po prenovi podstrešja, ki pa ima kar nekaj skritih posebnosti. Ena izmed njih je velika streha s kupolami, pod katero pa se nahaja čudovita lesena konstrukcija. Je izredno visoko in prostorno, kar bo pripomoglo variaciji dejavnosti, ki se bodo lahko izvajale v prenovljenem podstrešju.

Za prenovo  je Gimnazija Celje – Center izbrala zelo uspešnega, nekdanjega dijaka Miha Žganka, s katerim smo opravili tudi intervju.

Na začetku se nam, prosim, najprej na kratko predstavite.
Sem Miha Žgank, prihajam iz Celja, sem bivši dijak GCC, trenutno sem vpisan v 3. letnik Fakultete za arhitekturo Univerze v Ljubljani.
Ste bivši dijak Gimnazije Celje – Center in član vokalne zasedbe Oktet 9. Ali glasba pripomore k vašem umetniškem ustvarjanju in kako dojemate umetnost v današnjem času?
Zagotovo lahko naše doživljanje glasbe uporabimo kot vodilo za ustvarjanje prostorskih ambientov, ki nas bodo nagovarjali podobno kot neko glasbeno delo. Tudi objektivno sta glasbena in likovna teorija, ki se pojavlja v arhitekturi, precej povezani. Mislim, da se zato v vsaki arhitekturni ambiciji v neki meri neposredno pojavlja tudi glasbena.
Je bila odločitev za študij arhitekture težka?
Podobno vprašanje so mi zastavili tudi na sprejemnih izpitih na Fakulteti za arhitekturo. Odločitev za študij arhitektura ni bila težka, saj je arhitektura področje, ki ni enovito in ozko zastavljeno. Na eni strani arhitekturo definira umetniški, estetski aspekt, na drugi pa tehnološki in funkcionalni. Oba izmed njih se navezujeta na stvari, ki so me zmeraj zanimale in sem se z njimi največ ukvarjal. Pri moji izbiri študija pa so se izkazale za odločilne.
Od kod ste črpali navdih in ideje za prenovo podstrešja? Ste vanjo vključili kakšen poseben stil?
Kar se stila tiče, idejni projekt ni konkretno zastavljen. Morda lahko v neki meri govorimo o minimalizmu, saj je vodilo pri snovanju bil nastanek vizualno preprostega svetlega prostora, ki je artikuliran s staro leseno konstrukcijo. Prav tako nima konkretnega programa, je večnamenski, kar pomeni, da se lahko prostor prilagaja v skladu s potrebami uporabnikov.
Kaj bo bistvena sprememba, ki jo bo obiskovalec lahko opazil v prenovljenem prostoru? Kako bo po vaši prenovi izgledalo podstrešje?
Nov prostor bo predvsem svetlejši, kot je sedaj, prav tako pa bo izboljšana njegova funkcionalnost. Podstrešje bo bolj prehodno, bolj bo tudi odgovarjalo potrebam uporabnikov, saj bo po prenovi vključevalo umivalnice in sanitarije, prostor za odmore, kabinete … Osrednji del prenove je namenjen velikemu prostoru, ki bo zmožen zagotavljati pogoje raznovrstnemu dogajanju na GCC. Namenjen bo predvsem pouku na umetniški gimnaziji, lahko pa bo služil tudi kot galerija, prireditveni prostor, vadnica …

Ali tudi dandanes obdobje, ki ste ga preživeli na Gimnaziji Celje – Center, pušča pečat pri vašem delu? Mogoče celo pri prenovi podstrešja?

Mislim, da na nas vseh srednješolska leta pustijo svoj pečat, ki nas spremlja celo življenje. Dejstvo, da mi je bilo na gimnaziji omogočeno početi stvari, ki so me zanimale, je zagotovo v neki meri prispevalo, da sem se kasneje odločil za tovrstno študijsko pot. Pri samem idejnem projektu prenove podstrešja pa se je to, da sem bivši dijak izkazalo za ključno, saj imam tako vpogled v to, kar se na šoli dogaja in posledično vem, kaj šola potrebuje.

Za konec mi še prosim zaupajte, kaj vam je najbolj ostalo v spominu iz gimnazijskih let? Kaj kot mentor pripravljalnega tečaja za sprejemne izpite na Fakulteti za arhitekturo svetujete našim nadobudnim dijakom, ki želijo ubrati enako študijsko pot kot vi?

Čeprav sem maturiral šele pred tremi leti, se zdijo gimnazijska leta precej bolj oddaljena. V spominu mi je najbolj ostalo petje v Oktetu 9, z igranjem v The Šlagers. Prosti čas sem namenil stvarem, ki so mi kot gimnazijcu največ pomenile. Zavedam se, da mi vse to ne bi bilo omogočeno nikjer drugje, zato našo gimnazijo zelo cenim. Nadobudnim dijakom, ki jih zanima študij arhitekture, pa svetujem, da raziskujejo področje arhitekture, se zanj zanimajo in oblikujejo svoje mnenje o arhitekturi, saj bodo tako pridobili osnovo, ki jim bo omogočala uspešen študij v prihodnosti.

Gimnazija Celje – Center  svoje nekdanje dijake še vedno uspešno vključuje v trenutna dogajanja na šoli. Sodelovanje prehaja že v tradicijo, ki pa bo s prenovo podstrešja za vedno ostala v spominu naše zgodovine. Z novo podobo bo podstrešje postalo novejše in tako nudilo svoje prostore novim dijakom, idejam in ohranjala tradicij šole na Kosovelovi ulici.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja