MEP NA GCC ALI KAKO SE GLAS MLADIH SLIŠI PO EVROPI

Na Gimnaziji Celje – Center (GCC) tudi v času zaprtja šol potekajo številni projekti in obšolske dejavnosti.

Med vznemirljivejše v novembru zagotovo sodi MEP – Model European Parliament oz. mladinsko zasedanje Evropskega parlamenta, projekt EU v katerem že nekaj let Slovenijo predstavljajo tudi dijakinje in dijaki GCC, njihova mentorica pa je prof. Valerija Zorko. Projekt ponuja dijakom izvrstno priložnost širjenja tako splošnih in jezikovnih znanj, prakticiranja aktivnega državljanstva in pogleda na aktualne evropske teme, ki jih po zasedanjih v obliki resolucij pošljejo tudi poslancem v Evropskem parlamentu.

Jesenski MEP bi moral potekati v Stockholmu, a so ga organizatorji zaradi aktualnih epidemioloških razmer izvedli v spletni obliki, kot prvi iMEP, in sicer od 12. do 15. 11. 2020. Sodelovalo je 120 dijakov iz 18 držav, med njimi tudi štiričlanska delegacija z GCC, ki je zastopala našo državo. Vodja delegacije je bil drugošolec Izidor Slapnik (odbor za zunanje zadeve), v odboru za izobraževanje in kulturo je sodelovala Janja Šolinc, Nejc Petelinšek je debatiral o energiji, industriji in raziskavah, tretješolec Gašper Hlupič pa o zaposlovanju in sociali. Kljub spletni izvedbi, pa tudi tokrat ni zmanjkalo časa za druženje in zabavo – letos je na primer v okviru iMEP-a potekalo tudi evrovizijsko pevsko tekmovanje. Vsaka delegacija je morala zapeti pesem kultne švedske zasedbe ABBA in slovenska delegacija oziroma naši dijaki so na tem zanimivem tekmovanju osvojili odlično 2. mesto.

Takole pa so svoje vtise po iMEPU strnili naši delegati …

Demokracija – politična ureditev z vladavino večine, ki varuje osebne in politične pravice vseh državljanov (SSKJ). Kot že verjetno veste, beseda demokracija izhaja iz grških besed demos (ljudstvo) in kratein (vladati), torej je demokratična ureditev države nek sistem, kjer pravica vladanja pripada ljudem. Ampak če pomislimo, kako se ta vladavina ljudstva kaže, se najprej spomnimo na volitve. Ampak kdo ima volilno pravico? Res je, samo odrasli. Z njo lahko odrasli na volitvah s podporo posamezniku oz. stranki izrazijo svoje mnenje. Kaj pa mi? Ali mi najstniki oz. mladoletni otroci nimamo svojega mnenja? Imamo ga, vendar kdo nas posluša!?

Takšno razmišljanje je v glavah nas, mladih, ki se radi ukvarjamo s politiko. Na srečo nas je nekaj takšnih najstnikov na naši šoli opazila profesorica Valerija Zorko, ki nas je povabila k sodelovanju v projektu okrajšanem s kratico MEP (Model European Union). Zaradi teh nesrečnih okoliščin s korona virusom, s katerim se spopadajo vse evropske države, je bilo srečanje mladih iz cele Evropske unije prestavljeno na omrežji Microsoft Teams in Zoom. Tako so videokonference, ki so trajale cel dan, potekale štiri dni. Kot predstavniki Slovenije smo bili letos izbrani Janja Šolinc, Gašper Hlupič, Nejc Petelinšek in jaz. Na teh videokonferencah smo se najprej spoznali z raznimi povezovalnimi aktivnostmi, nato pa smo se razdelili v komiteje in v njih razpravljali o določeni temi. Debata je potekala v angleščini in vsi smo lahko prišli do besede, saj jo je usmerjal izkušeni predsednik komiteja iz Romunije. V debati smo lahko izrazili svoje mnenje in oblikovali zaključke. Po tem pa smo sklepe predstavili na skupnem sestanku vseh komitejev in profesorjev, s katerimi smo se o teh pogovarjali in glasovali o njihovi smiselnosti. To smo naredili zato, ker bodo ti sklepi prebrani v pravem Evropskem parlamentu, kjer bodo evropski poslanci glasovali in razpravljali o njih. Kar pa mi je bilo na celem dogodku najbolj všeč, pa je bilo navezovanje stikov z vrstniki iz drugih evropskih držav. Nastala so res dobra poznanstva, saj smo z njimi preživeli super čas na daljavo. Prav tako so organizatorji sobotni večer popestrili z organizacijo Evrovizije, ki je bila prav tako kot ta dogodek prestavljena na internet. Glasbeniki iz naše delegacije so pripravili odličen video, s katerim so dosegli odlično drugo mesto in osvojil obrok v, za zdaj še neodprti, Ikei v Ljubljani. Res škoda, da je dogodek potekal samo online, ker verjamem, da bi bila izkušnja v živo še toliko boljša in upam, da bom lahko tudi kdaj izkusil nekaj takšnega. Lepo je imeti občutek, da tudi moj glas, glas mladoletnika iz Slovenije v Evropi tudi nekaj šteje!

Hvala GCC, prof. Valerija Zorko, Nejc, Janja in Gašper, da ste mi to omogočili.

Izidor Slapnik, 2. b

Udeležba na MEP-u v Stockholmu (oz. pred računalnikom v svoji sobi) je bila definitivno ena razburljivejših stvari, ki so se mi zgodile v zadnjem času. Druženje z ljudmi različnih narodov že nekaj mesecev velja za bizarnost, zato se mi je izvedba samega dogodka, ki so ga hoteli tudi izpustiti, še kako pomembna, če ne zaradi česa drugega, da so bili dnevi vsaj malo drugačni. Že pred samim začetkom smo po komitejih organizirali kratke sestanke, da smo preverili, če vse ”štima”. Takrat se je odvil tudi prvi pogovor med mano in predsednikom MEP-a, Gottfriedom Oehlom, ki me je takoj opozoril na svoje ozadje, na katerem bi morala biti slovenska zastava, a je zaradi tehničnih težav nisem mela. Naslednji dan se je začel s sestanki po odborih, na katere sem se suvereno podala pripravljena, kot sem se v natrpanih dneh lahko sploh pripravila, odločena, da bom sodelovala in debatirala, hkrati pa seveda pozabila kako nespretna sem v debatiranju in spretna v nesmiselnih izjavah v angleščini, takrat ko je to najmanj potrebno. V pogovor se kasneje nisem pretirano vključevala, tudi zaradi zagretosti  delegatov ostalih narodov, sem pa z zanimanjem dogajanje spremljala. 

 Kot strastna ljubiteljica Evrovizije sem bila zelo navdušena nad našim približkom tega dogodka, ki se je odvil v soboto zvečer. Naš posnetek smo v naglici posneli isti dan zjutraj, saj prej nismo niti vedeli kaj točno moramo narediti, niti imeli časa za izvedbo. Na samem tekmovanju so nas zamenjali s Slovaki, ki videoposnetka sploh niso naredili, zato so tudi na naš račun dobili 20 točk. Sledilo je tudi glasovanje po delegacijah, kar sem sama z velikim pričakovanjem spremljala. Ta kulturni večer je bil krasna popestritev celotnega dogajanja in še kako dobrodošla sprostitev po večurnih uradnih sejah. Naučila sem se kar precej novih angleških izrazov, za katere upam da mi v spominu ostanejo vsaj do naslednjega eseja.

Celotna izkušnja je zelo pozitivna, čeprav sodim med ljudi, ki jih politika in te sorte debat niti malo ne pritegnejo. Če kdo razmišlja, da bi se tega udeležil v prihodnje, to absolutno priporočam tistim, ki jih  zanima politika, sociologija in radi debatirajo ter sklepajo prijateljstva z ljudmi različnih narodov.

Janja Šolinc, 2. b

Na splošno mi je  bila letošnja ideja in izvedba MEP-a všeč. Super se mi zdi, da Evropska unija želi slišati, kaj imamo za povedati mladi. Cel dogodek je zelo formalen in odlično znanje angleščine je tukaj izredno pomembno. Rekel bi, da je bila moja raven angleščine na nekoliko nižjem nivoju kakor pa pri nekaterih sodelegatih, je pa tudi res, da sem bil od nekaterih tri leta mlajši. Med debato v svojem komiteju sem veliko sodeloval, saj sem se nanjo dobro pripravil. Skupna evalvacija resolucij pa na daljavo ne deluje. Vikend je bil mentalno zelo utrujajoč, a dogodki, kot so večer kulture, ti povrnejo dobro razpoloženje. Žal mi je samo, da se letos nismo videli v živo, saj smo se z sodelegati iz različnih držav močno povezali. Rekel bi, da se je med nami spletla prijateljska vez in marsikdo izmed nas že močno pričakuje MEP 2021, ki bo potekal v Romuniji.

Nejc Petelinšek, 2. c

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
MEP NA GCC ALI KAKO SE GLAS MLADIH SLIŠI PO EVROPI, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja