Mednarodna mreža Unesco ASPnet Združenih narodov povezuje šole po vsem svetu, ki v svoje vizije in delo aktivno vključujejo nenehno skrb za trajnostni razvoj in tvoren medkulturni dialog. Gimnazija Celje – Center v mreži predstavlja eno najaktivnejših šol z mednarodnim statusom, eden osrednjih dogodkov pa je vsakoletna prireditev Veselje do znanosti.
V petek, 18. 11., smo na šoli gostili 254 učencev iz 24 slovenskih osnovnih šol, številni mentorji ter 30 dijakov iz tujine. Osrednja tema letošnjega Veselja do znanosti so zasvojenosti, s poudarkom na drogah, zlasti novodobnih, sintetičnih, ki mlade vse preveč mamijo v objem kratkoročne pozabe in brezskrbnosti. V uvodnem, plenarnem delu, bodo sodelovale trije odlični strokovnjaki s tega področja – Veronika Jazbec, organizacijska vodja Centra za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti od prepovedanih drog, Lara Rojc, kriminalistična inšpektorica na Oddelku za organiziran kriminal v sektorju kriminalistične policije Celje in Bojan Kodelja, vodja programa Ne-odvisen.si.
Najprej je sledil kratek kulturni program, nato predavanje vseh strokonjakov, pogostitev, čisto na koncu pa so si učenci pogledali eksperimentiranje po delavnicah. Delavnice so bile: IZDELAJMO POJOČE CEVI (Matjaž Mavhar, OŠ Griže), ABC VESOLJA (Sebastjan Jakša, Otmar Uranjek), LUMINISCENCA (Bernarda Špegel Berdič), 3D TISKANJE (Filip Černe), NEKAJ ZANIMIVIH FIZIKALNIH POSKUSOV (Borut Namestnik), S COCA COLO MALO DRUGAČE (Marija Pavčnik, Ana Cencelj, OŠ Griže), ČUTILA (Majda Kamenšek Gajšek), POSKUSI S PLINI (Jožica Kovač), KEMIJA PO DOMAČE (Smiljana Adamič Vasič), PUZZLE IN MATEMATIKA (Tatjana Ravničan Ganzitti), MISELNE UGANKE (Sonja Denša), PREPROSTI POSKUSI Z ŽIVILI (Vesna Lavrinc) in MAVRIČNI SVET EKSPERIMENTIRANJA (Danica Centrih).
Obenem se je s tem dnem zaključil tudi tretji del projekta MladiNAokolje, ki na področju ekologije nastaja v sodelovanju med Gimnaziju Kruševac (Srbija) in GCC. Tokrat so se mladi okoljskih problemov lotili skozi prizmo umetnosti, v sodelovanju, ki so ga naslovili kot EKOART ter organizirali niz delavnic, kjer so preko različnih umetniških govoric skušali ustvarjati pomenljive, družbeno kritične izdelke, ki pozivajo k varovanju narave.