Spoznajte kandidate za ravnatelja GCC

Biti vodja je zelo pomembna in odgovorna funkcija. To še posebej velja, če se poteguješ za mesto ravnatelja Gimnazije Celje – Center, ki je v ožjem in širšem okolju prepoznavna kot zelo kakovostna izobraževalna institucija. Tako zahtevno funkcijo je pripravljeno sprejeti kar šest kandidatov, ki so se prijavili na razpis.

Dijaki smo po skoraj dvajsetih dneh čakanja končno izvedeli imena tistih, ki se potegujejo za naslednika našega uspešnega ravnatelja, profesorja Igorja Majerleta, ki po dvajsetih letih ravnateljevanja zapušča šolo. Nov ravnatelj bo moral v torek, 2. januarja 2013, prevzeti vajeti šole in kolektiva, ki šteje več kot 80 profesorjev in malo manj kot 1000 dijakov treh programov. Člani ekipe Spletko smo se s kandidati pogovarjali o tem, kaj vedo o naši dobri stari GCC in kje jo vidijo v prihodnosti.


Gregor Deleja (profesor glasbe)

Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Absolutno, dobro sem seznanjen z zgodovino te šole. Ključne prelomnice so zagotovo njen nastanek, ki mora biti ponos vseh nas, saj je to eno najbolj ohranjenih secesijskih javnih poslopij ne samo v Sloveniji, temveč tudi na evropskih tleh, in je že od samih začetkov namenjeno vzgoji ter izobraževanju. Drugi prelom je obdobje po II. svetovni vojni, ko se stavba uveljavi kot center izobraževanja bodočih učiteljev in vzgojiteljev na slovenskih tleh, tretja prelomnica pa seveda leto 1991, ki v stavbo prinese nove programe današnje Gimnazije Celje – Center.«

Bi lahko za vse bralce Spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Prvi stavek bi nedvomno bil, da je treba šoli povrniti lesk – od zunaj in od znotraj. Zunanjo podobo naše stoletne lepotice je treba izboljšati z njeno postopno obnovo, notranjost šole pa moramo vsebinsko ozaljšati do te mere, da bomo znali ceniti to, kar nam ponuja. Tako učitelji in vodstvo kot starši in dijaki pa tudi sistem, ki nas vedno bolj mačehovsko odriva na stran s pretvezo varčevanja. S sinergijo vseh bo šola zaživela v polnem lesku. Vi ste naša bodoča intelektualna elita in naša dolžnost je, da vam s poukom in njegovo nadgradnjo na široko odpremo vrata v svet.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»Menim, da smo vsi kandidati opremljeni s primernimi kvalitetami za prevzem te funkcije. Pri sebi ne bi izpostavil nič posebnega, mogoče le to, da imam šolo zelo rad. Osebno mi gimnazijska leta predstavljajo ogromno prelomnico v mojem življenju, tako da se dobro zavedam odgovornosti, ki jo sprejemamo učitelji v tem krhkem obdobju vaših življenj. Mogoče je moja najbolj izrazita poteza brezpogojna pripadnost ciljem, ki jih želim uresničiti, po drugi strani pa trma, ki marsikoga zmoti, a mi je doslej vedno pomagala, da sem zastavljene obljube in dane besede tudi izpolnil.«

 Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili?

»Obljube v teh časih, ko nas pretresajo namišljene in nenamišljene krize, še zdaleč niso lahke, sploh če smo vzgojeni, da dana beseda velja. Vsak dan znova nam postreže s kupi obljub, ki se največkrat izkažejo za neiskrene. Obljubljam, da bom trdo delal, in to po svojih najboljših močeh. Pridobili boste tudi človeka, ki vam ne bo le prisluhnil, ampak z vami vodil kritičen in konstruktiven dialog. Pridobili boste strogega ravnatelja, ki bo strog zlasti do zahtev, ki jih v prvi vrsti postavlja sam sebi, svojim sodelavcem pa seveda dijakom, staršem in zakonodajalcu.«

Vaše sporočilo dijakom:

»Menim, da bi moralo biti mnenje dijakov pri izvolitvi novega vodstva šole ključno. Učitelji ostajajo, vi pa se menjate. Imate veliko odgovornost, da si izberete kandidata, ki ne bo primeren le za vas, ampak tudi za vse tiste, ki prihajajo za vami. Njim boste zapustili dediščino, ki jo boste danes izrazili v obliki mnenja. To naj vam bo osnovno vodilo tudi za življenje, saj vse, kar naredimo, na neki način vpliva tudi na druge, zato je sprejemanje odgovornosti ključno, če želimo, da so naša dejanja premišljena in dobra.«

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MQLxQtPoEFM[/youtube]

Marina Tavčar Krajnc (sociologinja)

Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Zgradba in šola nista isti zadevi. Šolo predstavljamo ljudje, zgradba pa je ena od materialnih dobrin. Šola ima za seboj dolgo zgodovino in o njeni preteklosti mi je znano to, da je pravkar praznovala stoletnico. V preteklosti sem imela možnost spoznati Gimnazijo Celje – Center v različnih vlogah. Ko sem prestopila prag srednje šole in se podala poučevat na Filozofsko fakulteto v Maribor, pa sem njeno zgodovino nehala spremljati, kar seveda še ne pomeni, da je ne poznam.«

Bi lahko za vse bralce Spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Prihajam iz ustanove, ki ni vaša šola, zato gimnazijo manj poznam kot preostali kandidati. Mislim, da imam dovolj znanja o srednji šoli, tako o gimnaziji kot o smeri predšolske vzgoje, zato sem prepričana, da bi v nekaj mesecih uspela spoznati tiste ključne stvari, ki so ustrezne za vodenje šole.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»V tem trenutku menim, da imam dovolj potrebnega znanja, prav tako pa tudi dovolj izkušenj z delom v šolstvu v celoti. Pri delu z dijaki sem vedno dosegala dobre rezultate in mislim, da je to tisto, kar mi v tem trenutku daje dovolj dobro predznanje.«

 Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili dijaki?

»Na žalost premalo poznam tisto, kar imate trenutno. Zame šola nikoli ni samo zgradba, šolo predstavljamo ljudje. In dijaki morajo imeti svoje mesto, s katerim lahko izrazijo svoje potrebe, želje in svojo refleksijo dogajanja na šoli. Logično se mi zdi, da jih mora ravnatelj pri tem podpirati.«

Vaše sporočilo dijakom:

»Zelo dobro sem si zapomnila raziskavo časopisa Mladina 2010, ko je ena izmed dijakinj mariborske srednje šole izrazila naslednje stališče: ‘Šola ni zato, da se v njej zabavamo, šola je zato, da se v njej učimo. Ker če se ne moremo v šoli ničesar naučiti, šole pravzaprav sploh ne potrebujemo.’ Seveda pa mora šola ponuditi vedno več možnosti obšolskih dejavnosti, s katerimi se lahko dijaki identificirate.«

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Uopsoe3qKeE[/youtube]

Zdenko Rožman (kemijski inženir)

Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Nekaj zgodovine poznam. Mislim, da je bila pravkar stota obletnica. Prelomnice so bile v preteklosti, največja zagotovo takrat, ko se je šolstvo spreminjalo – takrat, ko je iz pedagoške smeri nastajala gimnazija.«

Bi lahko za vse bralce Spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Vizija šole je razvoj šole v smislu, da se mladina nauči razmišljati s svojo glavo. To bi z inovativnim miselnim pristopom dosegli bolj kot s kvaliteto, ki se v zadnjem času zelo poudarja. Prepričan sem, da bi vsi skupaj prišli do novih, boljših idej razvoja šole.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»Moja kvaliteta, za katero sicer ne vem, če me postavlja v prednostni položaj, je, da sem to delo že opravljal in ga tudi znam opravljati dobro. Vem, kako se stvari streže, in mislim, da lahko z mano dosežemo tisto, kar si zadamo.«

Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili dijaki?

»Kar se tiče velikosti, ne bomo nič pridobili, bomo celo nazadovali, saj je vaš ravnatelj zelo velik mož. Kar se tiče pridobitve na drugih področjih, pa sem prepričan, da znam poslušati in da znam razporediti pozornost na različna področja. Dijaki bi po mojem mnenju imeli veliko od mojih dolgoletnih izkušenj, saj sem nekoč skupaj z dijaki sooblikoval politiko zavoda (Dijaški dom, op. p.).«

Vaše sporočilo dijakom:

»Ne učite se, razmišljajte, saj boste tisto, kar razumete, znali vse življenje!«

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EeijzdopXUc[/youtube]

Natali Borinc (profesorica slovenskega jezika in književnosti)

 Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Bolj kot z zgodovino sem se ukvarjala s sedanjostjo in prihodnostjo, za katero upam, da jo bom tudi sooblikovala. Glede zgodovine vem, da ste imeli pred kratkim stoto obletnico in da je bila v teh prostorih včasih osnovna šola. Zaenkrat se mi zdi bistveno, kaj se trenutno dogaja in kaj se bo na šoli dogajalo v prihodnje.«

 Bi lahko za vse bralce spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Sem profesorica slovenščine in delo z mladimi mi vsak dan predstavlja nove izzive. Vsakdanja interakcija in to, da se ne smem starati, če jim hočem slediti. Za dijake sem pripravila zelo zanimivo stvar, ki bi jo tudi uresničila, seveda s privolitvijo razvojnega tima, in sicer uvedbo mednarodne mature. Menim, da si jo šola s takšno tradicijo, kot je Gimnazija Celje – Center, zelo zasluži, zato bi vse svoje moči uprla v ta cilj. Nadaljevali bi to, kar je dobro (govorim seveda o vaših obšolskih dejavnostih, ki so tudi mednarodno uveljavljene). Vsekakor ne smemo zanemariti dobrih medosebnih odnosov. To je namreč bistveno za dobro počutje vseh.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»Da sem zunanja kandidatka! Prepričana sem, da sem lahko do vseh enako objektivna, pravična in poštena, saj nikogar na šoli ne poznam. Po značaju sem oseba, ki je vajena trdega dela. Vse za uresničevanje ciljev, ki pa jih seveda ne gre spreminjati na vrat na nos. Želim ohraniti vse, kar je bilo dobrega, in postaviti Gimnazijo Celje – Center med najbolj konkurenčne šole v Sloveniji.«

Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili dijaki?

»Dijake moramo sedaj deliti. Na eni strani na tiste, ki želijo nekaj več, in na tiste, ki imajo velike želje, a nekaj težav pri svojem delu. Za slednje bi uvedla dve uri pomoči. Tisti boljši bi imeli možnost opravljanja mednarodne mature, individualnega dela, zlasti pa načrtovanja nadaljnje poklicne poti.«

Vaše sporočilo dijakom:

»Verjemite vase in v svoje delo. Vi ste tisti, na katerih moramo vse graditi. Verjamem, da je skrivno orožje za dosego uspeha vaše medsebojno razumevanje ter odnos med zaposlenimi in dijaki.«

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5CXfPzrIJLU[/youtube]

Peter Žurej (profesor matematike)

 Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Hmm … Menim, da kot nekdanji dijak še kar dobro poznam zgodovino šole. V meni še živi spomin na dni, ko sem se kot dijak sprehajal mimo table, na kateri je prikazana letnica izgradnje šole, leto 1905. Vse prelomnice mi žal niso znane, vem pa, da se je v letu 1991 uvedel gimnazijski program.«

Bi lahko za vse bralce Spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Prizadeval bi si za ohranitev nivoja, ki si ga je Gimnazija Celje – Center ustvarila v preteklosti s številom zlatih maturantov, programom likovne gimnazije in predšolske vzgoje. Težišče bi ostal gimnazijski program, v katerem bi še naprej vzgajali dijake, ki bi bili sposobni prevzeti vajeti države.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»To bilo predvsem zavedanje, kaj pomeni biti profesor. Pridobil sem ga z dolgoletnimi izkušnjami tako pri poučevanju v srednješolskih klopeh kot tudi v ravnateljskih vodah.«

Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili dijaki?

»Zavedam se, da brez vas, dijakov, šole ni. Skupaj s kolegi bi vas poskušali prepričati, da je tisto, kar počnete, prava stvar in da vam bo to nekoč prišlo prav.«

Vaše sporočilo dijakom:

»Z dobro šolo in dobrimi dijaki se ne bojimo za prihodnost Gimnazije Celje – Center!«

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wJ89BEnNxLo[/youtube]

Mateja Glušič Lenarčič (profesorica angleškega jezika)

Ali poznate zgodovino GCC? Lahko izpostavite tri ključne prelomnice za samo zgradbo oziroma šolo?

»Samo tri? To je kar težko vprašanje. Zagotovo je prelomno leto 1992, ko smo se preimenovali in postali Gimnazija Celje – Center. Zame osebno je bilo prelomno tudi leto, ko sem prišla na to šolo kot dijakinja. Ta šola mi je dala zelo veliko. Verjetno je zelo pomemben tudi sam začetek, leto 1912, ko je ta zgradba nastala in ko so bile dane možnosti za izobraževanje številnim generacijam.«

Bi lahko za vse bralce Spletka oziroma dijake GCC v petih stavkih predstavili svojo vizijo ravnateljevanja?

»Ravnatelj opravlja zelo zahtevno nalogo. Veliko časa bo moral nameniti komuniciranju in dialogu med dijaki, starši in učitelji, saj lahko samo z dialogom dosežeš spremembe. Če pa so spremembe prehitre in neusklajene, lahko v kolektivu pomenijo večjo škodo kot korist. Ne želim velikih sprememb. Menim, da smo doslej delali dobro, vsekakor pa to ne pomeni, da moramo ostati zgolj v smernicah, ki so sedaj pred nami.«

Katera vaša kvaliteta vas postavlja pred ostale kandidate za mesto ravnatelja?

»Tisto, kar bi izpostavila pri sebi, je to, da sem komunikativna in da dajem na prvo mesto profesionalizem.«

Šola smo poleg profesorjev, stavbe in ostalega kolektiva tudi dijaki. Kaj bomo v primeru vaše izvolitve pridobili dijaki?

»Poslušalca, motivatorja, predvsem pa človeka, ki dobro pozna sistem in ve, kaj lahko obljubi in kaj lahko izpolni. Včasih je zelo lepo govoriti o zvezdah, ki jih bomo klatili z neba, realnost pa je povsem drugačna. Predvsem pa bi želela, da na šoli zavlada pozitivno vzdušje, saj menim, da je to bistveno, četudi so časi težki. Če bomo držali skupaj, videli cilje, ki jih lahko skupaj uresničimo, potem smo na dobri poti.«

Vaše sporočilo dijakom:

»Razmišljajte pozitivno in življenje se bo zdelo lepše.«

Iskreno upamo, da ste si ob prebiranju intervjujev tudi sami ustvarili mnenje o kandidatih za mesto ravnatelja. 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2IP_-fZwKnc[/youtube]

SPLETKOV KOMENTAR

Mesto ravnatelja, ki bo opravljal pomembno reprezentativno vlogo, saj bo predstavljal šolo v regiji in državi, je smiselno podeliti kandidatu, ki bo s šolo živel, zanjo garal in o njej navsezadnje tudi veliko vedel.

Radovedni spletki z velikim veseljem pričakujemo razplet volitev, ki se bodo z uradnim glasovanjem Sveta šole zaključile v ponedeljek, 5. novembra. Do takrat pa lahko na šoli še naprej »uživamo« v predvolilni vročici. 

Komentar predsednika dijaške skupnosti
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uhB44W1qFgA[/youtube]

 

2 kometarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja