GCC slovi po izjemno razvitem in pestrem obšolskem življenju. Številne obšolske dejavnosti, ki so večinoma skupne za dijake vseh treh programov, organizirajo dijaki sami ali v sodelovanju z mentorji (učitelji, nekdanjimi dijaki in zunanjimi sodelavci).
Obšolske dejavnosti so nedvomno tista dodana vrednost, ki bogati živahen utrip naše šole, prav tako pa izkušnje vsakega dijaka, ki se odloči zanje.
Termini dejavnosti za šolsko leto 2020/2021
Termini uvodnih sestankov posameznih dejavnosti, ki jih najdete na tej povezavi, so večinoma že za nami, se bo pa nekaj dejavnosti začelo tudi v novembru in kasneje. Za vse pa veljajo spodnji napotki:
- če se termini uvodnih sestankov dejavnosti prekrivajo, stopite v stik z mentorjem;
- če dejavnost že poteka, pa bi se ji radi pridružili, stopite v stik z mentorjem;
- če dejavnosti na septembrski anketi niste označili, pa bi se ji vseeno radi pridružili, stopite v stik z mentorjem.
Opis vsake dejavnosti si lahko preberete na šolski spletni strani v sklopu obogatitvene dejavnosti – obšolske dejavnosti. Tudi letošnje leto se bomo ponovno družili (upamo, da čim več v živo; je pa pri večini dejavnosti pripravljen tudi plan B z delom na daljavo) pri več kot 70 dejavnostih in projektih. Do sredine oktobra se je vanje vključilo že več kot 350 dijakov, kar skoraj 40 % vseh dijakov naše šole.
Takoj po septembrskih volitvah vodstva Dijaške skupnosti GCC smo o obšolskih dejavnostih povprašali tudi podpredsednico Špelo Konda, ki nam je na kratko predstavila področji, na katerih je nadvse aktivna. “Prostovoljstvo je obšolska dejavnost, ki ti v zameno za trdo in prizadevno delo ponudi veliko paleto pridobljenih kompetenc. Razvijaš si empatijo, čustveno inteligenco, pridobiš odgovornost ter širši pogled na ljudi okoli sebe. Hkrati pa sam pri sebi ugotoviš, da denar ni nujno najboljša nagrada za opravljeno delo. Veliko večjo vrednost imajo vsi objemi, nasmehi in stiski rok ljudi, ki jim pomagaš. Sama sem prostovoljka že peto leto. Ta dejavnost mi prinaša v življenje veselje, srečo in zadovoljstvo, hkrati pa me napolni s pozitivno energijo. Priporočala bi jo vsakemu, ki bi rad del svojega prostega časa namenil pomoči drugim, pa tudi tistim izgubljenim dušam, ki še ne vedo kaj bi v življenju radi počeli, saj ti vsekakor ta dejavnost daje novo širino izkušenj in znanj.”
Ena izmed najaktualnejših ponudb na obšolskem področju pa je zagotovo podjetništvo, o katerem Špela pravi takole: “#GCCstartup temelji na praktičnemu razvoju znanja in kompetenc. Po začetnih urah teorije, večino leta delamo na lastnih idejah. Mentor (Luka Srbič) nam pri tem pomaga, svetuje in nas poskuša povezati že z znanimi slovenskimi podjetniki na področju našega zanimanja. Seznanimo se z osnovnimi pojmi in dejstvi iz podjetništva, razvijamo našo inovativnost in ustvarjalnost ter se pripravljamo na razgovor za službo. Mesečna srečanja popestrimo z obiski uspešnih slovenskih podjetnikov (naša nekdanja dijakinja Maja Kosi, Urša Žorž …) ter analiziramo uspešna slovenska podjetja. Na krožek sem se prijavila, saj želim v prihodnosti odpreti svoj zavod oz. socialno podjetje in za to potrebujem poznati osnove podjetništva. Krožek priporočam vsem željnim znanja, ki ga šola ne uči ter vsem bodočim podjetnikom, ki potrebujejo le “brco v rit”, da začnejo uresničevati svoje cilje.”
Nuša Hercog, 3. b, ena najboljših šahistk naše države, je na kratko predstavila svojo “obšolsko ljubezen”: “V okviru številnih obšolskih dejavnosti poteka na GCC tudi šahovski krožek. Šah je miselna igra, ki razvija koncentracijo, pozornost, potrpežljivost, razmišljanje, domišljijo, ustvarjalnost … Namenjen je vsem, ki se želijo uriti v igri, logičnemu in taktičnemu razmišljanju ter se seznaniti z računalniškim šahom. Vodi ga prof. Jože Škorjaneca. Namen krožka je med drugim približati to kraljevsko igro dijakom GCC-ja in doseči večjo popularnost, množičnost, vendar šah zahteva precej časa, zbranosti in miselnega napora. Šahovski krožek je bil predstavljen tudi na delavnicah, pa v okviru informativnih dni za bodoče dijake. Ob koncu šolskega leta smo nameravali izvesti šolsko šahovsko tekmovanje, ki pa je bilo zaradi zdravstvenih razmer in dela na daljavo neizvedljivo. Upajmo, da nam uspe v letošnjem šolskem letu.”
Laura Potočnik, 3. b, je o Nonet GCC zapisala, da gre za skupino punc različnih značajev in znanj, a z isto ljubeznijo do petja. Takole pravi: “Med nami vlada pozitivna energija in nasmeh v očeh, vsakič, ko ne vemo, kam naj gledamo. Sodelujemo na vseh vrstah prireditev in nastopamo tudi na mednarodnem odru. Rada sem del Noneta, saj ne le, da se vedno nekaj naučim in slišim novičk, vsa dekleta so toplih osebnosti in vsak trenutek poskušamo uživati, čeprav smo se na začetku malce postrani gledale. Priporočala bi ga vsem petja željnim, vsem, ki imajo tremo, jih je strah spoznavanja ljudi, saj je Nonet priložnost, da streš svojo lupino in se postaviš na svoje noge.”
Avtorica tega članka pa je aktivna tudi pri Sledku, ki je več kot le šolski spletni časopis. “Je svoboda pisanja, deljenja in obveščanja o temah, ki vsakemu posamezniku predstavljajo bistvenost. Je virtualna povezava med pestrim dogajanjem na GCC in vsakim bralcem, tako kot tudi širina raznovrstnih člankov njihovih ustvarjalcev. Sledko je prava odločitev za vse tiste, ki bi radi vstopili v stik z vsemi dogodki in dosežki na naši šoli, prav tako pa odličen začetek za vse tiste, ki bi se v prihodnje radi podali v novinarske vode. Sama sem rada del Sledka, saj so moje besede prebrane in slišane, prav tako pa imam možnost, da bralce zbližam z uspehi mnogih dijakov, katerih edinstvenost in ambicije morajo biti upoštevane in vidne.” (Nika Herček, 3. b)
Več o drugih obšolskih dejavnostih pa bomo poročali celo šolsko leto, tako da vabljeni, da pester utrip naše GCC še naprej spremljate na naših spletnih straneh, pa tudi na socialnih omrežjih šole.