MATHEMATIKUM

V sredo, 31. 1., smo na GCC vstopili v novo obdobje navduševanja najmlajših, mladih in malo manj mladih nad matematiko, in sicer z odprtjem razstave Zabavna matematika, ki je plod sodelovanja med Muzejem novejše zgodovine Celje, Muzejem Mathematikum iz nemškega Gießna in GCC.

Pobudniki projekta so naši profesorji matematike Tatjana Ravničan Ganzitti, Danijela Marolt in Rok Lipnik, ki so se z zanimivo matematično zbirko prvič srečali na svetovnem matematičnem kongresu v Hamburgu leta 2016, lani avgusta pa so v okviru projekta Erasmus+ KA obiskali tudi matematični muzej Mathematikum v Gießnu.
Simpatično odprtje zanimive razstave, ki ga je popestril nastop prvošolcev iz III. osnovne šole Celje, je zaznamovala tudi izjemno obiskana novinarska konferenca ter prisotnost številnih uglednih gostov iz cele Slovenije.
Zanimivost postavitve razstave interaktivnih eksponatov, kjer v svet matematike otroci, ki jim je v osnovi postavitev namenjena, igraje, z malo napotki in s toliko več radovednosti po odkrivanju vstopajo v svet matematike, pa je tudi poseben del. V tem se predstavljajo naši dijaki 1. in 3. letnikov programa predšolska vzgoja, in sicer z izdelki, ki nastajajo pri strokovnih predmetih matematika za otroka in igre za otroka. Dijaki 3. j bodo v času trajanja razstave (odprta bo do 7. 3.) prevzeli tudi vloge muzejskih kustosov in skrbeli za delavnice. 22. 2. prof. Tatjana Ravničan Ganzitti, sicer tudi avtorica inovacijskega projekta ČKA igra, v Hermanovem brlogu pripravlja tudi delavnico za vzgojiteljice in vzgojitelje.
Novinarji Sledka vas spodbujamo, da si ogledate res zanimivo predstavitev matematike in ugotavljamo, da bi s takšnimi pristopi in metodami najbrž matematika ne bila eden najmanj priljubljenih predmetov v osnovni in srednji šoli. Obisk razstave toplo priporočamo tudi celotnemu aktivu matematikov na GCC. 🙂
Za konec pa objavljamo tudi razmišljanje profesorice Tatjane Ravničan Ganzitti o matematiki in učenju ter poučevanju tega predmeta.

ALI JE MATEMATIKA LAHKO ZABAVNA?

Matematika je zgodba, o človeškem umu, matematična znanost, filozofija matematike in umetnost v matematiki pa limitirata napredek civilizacije v neskončno.

Z matematiko je povezana beseda mathematikos, ki pomeni ljubezen do učenja. Če sama v sebi nosi ljubezen, ZAKAJ JO VEČINA OTROK NE MARA?

Če mladih ne bomo navdušili za matematiko, jim bomo zaprli vrata v prihodnost, ki ji pot osmišlja znanost. In:

»Matematika je kraljica znanosti. Zaljubljena je v resnico, oblečena preprosto in jasno. Dvorec te vladarice obdaja gosto trnje in kdor bi ga rad dosegel, mora skozi goščavo. Slučajno popotnik ne opazi na dvorcu nič posebnega. Lepota se odpira samo razumu, ki ljubi resnico in je prekaljen v boju s težavami, kaže izredno nepremagljivo težnjo po navadno zapletenih, vendar neizčrpanih in vzvišenih razumskih užitkih, lastnih sami človeški naravi.«

J. Sniadecki, poljski matematik in filozof, 1756 – 1830

Dijake programa predšolske vzgoje na Gimnaziji Celje – Center poučujemo tudi modul Matematika za otroka, ki ima cilj, da bodočemu vzgojitelju predšolskih otrok omogoči pridobiti znanja za načrtovanje in izvajanje dejavnosti za razvoj otrokovega matematičnega mišljenja in izražanja. Med drugim se uči usmerjati/uporabiti/ izkoristiti iznajdljivost, kreativnost, samostojnost in izvirnost v matematičnih situacijah. Da bo lahko vse te cilje dosegel, mora biti ustvarjalen, nekonvencionalen, pripravljen na lastna raziskovanja in občutenja matematike, jo zaznati v vsakdanu in jo preliti na otroku dojemljiv način.

S ČKA igro,

inovativno zgodbo, ki predmet matematiko za otroke osmišlja in kot končni izdelki pronica še v druge predmete učnega načrta programa predšolska vzgoja in druge inovacije na Gimnaziji Celje – Center, pa dijakom omogočamo preseganje lastnih prepričanj o svojem videnju matematike v lastnih izdelkih, igračah in igrah.

Matematične igrače in igre dijakov so uporabljali v vrtcih in osnovnih šolah pri jutranjem varstvu, podaljšanem bivanju in tudi pouku. Le te so se izkazale za zelo uporabne pri povezovanju z inovacijskim projektom tuji jezik za otroka in tudi pri izobraževanju učiteljev in vzgojiteljev v okviru izobraževanj pri kolegici, prof. Lauri Kerin Jevtič. Matematične igre so dijaki uporabili pri predmetu šport za otroka in tako vključili matematiko v športne urice, ki jih za predšolske otroke iz vrtcev s celjskega in širše okolice pripravlja prof. Tina Bradeško. Matematične bibarije in izštevanke, ki smo jih pri ČKA igri spesnili, so dijaki pri inovacijskem projektu tuji jezik za otroka razvijali v lastno smer. Zaupanje v svoj izdelek in dodano vrednost znanja v lastnih igračah in igrah so dijaki našli tudi za uporabo le teh pri pripravi na obvezno tedensko prakso in posameznih nastopih v vrtcu.

Igra se ne sme izroditi v resno reč, kar bi se pri matematiki kar hitro lahko izkazalo kot privajanje na resnost, na ohranjanje preveč izdelanih oblik iger in igrač. Igra nas izravnava, brusi in vzgaja v družabnosti, otroka praviloma sili, da shaja s partnerjem in soigralci in je lahko sijajna šola za življenje, če se temu priključi še vkomponirana matematika in sproščeno popustimo napeto struno svojega duha. Zato nam je v ČGA igri pomembno našteto:

IGRA matematike

IGRAJE v svet matematike

z IGRO matematike

IGRAJMO se matematiko

zaIGRAjmo matematiko

naIGRAjmo se matematike

preIGRAjmo matematiko

priIGRAjmo znanje matematike

razIGRAno v svet matematike

uIGRAna matematika

Zakaj?

RADOVEDNOST matematike

RADOZNALOST matematike

RAD BI VEDEL matematiko

RAD BI ZNAL matematiko

Kult matematike? Izraz se sliši nekako protislovno zbit skupaj, pa vendar se zdi da prav vse v stvarstvu odseva števila in razmerja med njimi, skratka matematiko. Ta niso abstraktna, ampak so del snovne resničnosti, ki se skriva za tančico zunanjega videza stvari.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja