Danes, v sredo, 5. 10. 2016 so v šolski knjižnici potekale javne predstavitve kandidatov za predsednika Dijaške skupnosti GCC. Kandidirali so trije kandidati – Nace Delopst (4. C) , Klementina Krulec (4. č) in Matevž Metulj (4. J). Četrta kandidatka je iz neznanih razlogov danes umaknila kandidaturo. Predstavitve kandidatov, njihove vizije in odgovore na vprašanja pa si lahko preberete spodaj.
Sem Nace Delopst, dijak 4. C, programa splošne gimnazije na Gimnaziji Celje – Center. Za kandidaturo sem se odločil, ker želim pripomoči k ustvarjanju še ugodnejše klime in sožitju vseh izobraževalnih programov na naši šoli. V skladu delovanja razrednih skupnosti skupaj z DS in ostalimi šolskimi dijaškimi skupinami, bi kot prioriteto izpostavil pridobivanje utalitarnega oziroma praktičnega znanja ob hkratnem prizadevanju za ustvarjanje in organiziranje raznih šolskih projektov, ki bi prav tako pripomogli h kreiranju širše slike dojemanja sveta ter širitvi splošne razgledanosti bodočih intelektualcev. Zavzemal bi se za spodbujanje že tako bogatega kulturnega programa na naši šoli, hkrati pa bi si želel širitve interesne sfere tudi pri športnih aktivnosti, v smislu vpeljave novih šolskih športnih lig.
Nace, poudaril si, da bi izboljšal športne dogodke in lige… zakaj ravno te?
Naš kulturni zagon je zelo dober in vsako leto smo dodajali nove projekte, kar se pa tiče športa in ostalih področij, pa nam tega zagona manjka.
Govoril si o družboslovnih predmetih, da bi dodali lokalno-domovinsko zavest, kako si to predstavljaš? Bi sklical celoten družboslovni aktiv? Kako bi ti to lahko zagotovili?
V nižjih letnikih bi se pri določeni snovi lahko delale vzporednice s trenutnim stanjem v državi in institucijami, da se podučimo tudi o tem. Da, za sestanek bi prosil učitelje družboslovnega aktiva in jim predstavil moj pogled.
Sem Klementina Krulec, obiskujem 4. Č splošne gimnazije na Gimnaziji Celje – Center in sem aktivna pri veliko obšolskih dejavnostih kot so Sledko, DRT, DS, Debatni klub … Kandidiram, ker se mi zdi, da se da še veliko narediti na področju komunikacije profesor/razrednik – dijak. Kljub temu, da je Gimnazija Celje – Center zame že najboljša šola, imam nekaj načrtov. Ne bom obljubljala neuresničljivega, lahko pa obljubim, da se bom potrudila urediti pripombe glede malice (manjše cene, večji obrok, boljša hrana…), spomladanskega in jesenskega preobuvanja, optimizacije testov ter se trudila za boljše povezovanje med dijaki vseh treh programov. Moja vizija/ideja je, da si vsak glas zasluži biti slišan, predvsem pa, da se je vsaka ideja vredna premisleka.
Klementina, glede malice… je to sploh možno?
Obstaja še ena možnost, ki je še nismo poskusili. Teoretično je možno, če se seveda vsi dijaki strinjajo, bojkotiranje malice.
Imaš veliko obšolskih dejavnost, ali boš zmogla še odgovornost predsednice DS?
Menim, da že sedaj veliko časa in energije posvetim DS in DRT, torej mi ta funkcija ne bi predstavljala dodatnih obremenitev.
Že tako ali tako si v Svetu šole, zakaj kandidiraš še za predsednico DS?
Svet šole je manj poznan organ, v katerega se dijaki ne vključujejo toliko kot v DS. V tej vlogi imela večjo možnost komunikacije in povezave s samimi dijaki, ne le s profesorji. Tako bi se lahko bolj aktivno in neposredno vključevala in spreminjala stvari.
Na kakšen način bi povečala prepoznavnost DRT-ja (dijaškega razvojnega tima)?
Člani DRT-ja bi med razrednimi urami predstavili sam DRT, kaj so njegove naloge, kaj sploh to je, kaj organiziramo…
Sem Matevž Metulj, dijak 4. J razreda na Gimnaziji Celje-Center, programa predšolska vzgoja. V dosedanjih treh letih šolanja sem sodeloval že pri kar nekaj projektih, vendar pa se mi zdi, da je ta kandidatura najpomembnejša od vseh, saj po mojem mnenju lahko šoli največ prispevaš kot predsednik dijaške skupnosti. In ravno to bi rad storil, saj hočem karseda veliko povrniti šoli, ki mi je pomagala najti sebe ter odkriti, kaj bom počel v prihodnosti. Kandidiram pa tudi zato, ker hočem sebi in drugim dokazati, da sem v vseh teh letih šolanja dozorel ter postal zaupanja vredna oseba, na katero se lahko zanesejo tako profesorji kot tudi vsi dijaki. Kot predsednik bi se trudil, da bi bilo na šoli še več inovativnih projektov, poskusil izboljšati odnose med dijaki ter se po svojih najboljših močeh trudil, da bi šoli pripisovali hvalo, ki si jo zasluži. Zavedam se, da je izziv velik, vendar zaupam vase ter vem, da bi bil zmožen to funkcijo uspešno opravljati.
Matevž, kako se počutiš kot edini kandidat iz predšolske vzgoje med gimnazijcema?
Odlično! Kot edini predstavnik predšolske vzgoje imam občutek, da bi lahko lažje povezal programe, ker poznam delovanje predšolske zelo dobro, želim si pa še več zvedeti o dejavnostih splošne in likovne gimnazije.
Med predstavitvijo načrtov si omenil tudi, da želiš bolj vključiti 1. letnike v obšolske dejavnosti. Kako bi to dosegel?
Ko smo imeli spoznavni dan za 1. letnike, smo zelo na kratko predstavili obšolske dejavnosti. Mislim, da bi bilo veliko bolje in učinkoviteje, če bi jih bolj jasno in konkretno predstavili.
Kaj vam daje prednost pred drugimi kandidati in zakaj mislite, da so vaše ideje boljše?
N: Jaz bi prinesel nov veter, moram priznati, da nisem čisto seznanjen z DS in temi področji šole, to pa je tudi prednost, saj bi prinesel ideje in novosti.
K: Osebno sodelujem pri veliko obšolskih dejavnostih in tako vstopam v osebne odnose z ljudmi iz vseh treh programov, tako dijaki kot profesorji. Sem dovolj vpeta v delovanje šole, tako da poznam tudi pravne zadeve in podobne stvari, ki jih večina dijakov ne pozna.
M: Na šolo gledam z vidika predšolca, sem tudi član DRT-ja in poznam prav tako nekaj pravnih zadev.
Vsi ste omenili, da bi izboljšali komunikacijo med vsemi programi. Kako bi to naredili?
K: Zelo zanimiv eksperiment bi bil, če bi organizirali interno izmenjavo- dijaki bi za en dan menjali program. Tako bi vzpodbudili medsebojno sodelovanje vseh dijakov. Potem bi ugotovitve dijakov objavili na Sledku, šolski spletni strani, FB strani…
M: Kot predstavnik predšolske vzgoje predlagam, da bi se v projekte predšolske vzgoje povabilo tudi par predstavnikov umetniške in splošne gimnazije. Da vidijo, kako se mi imamo fajn. Povabil bi pa tudi predstavnike programov k posameznim strokovnim uram predšolske in umetniške, pa morda h kakšni uri ustnega ocenjevanja matematike in slovenščine na splošni gimnaziji.
N: Jaz se neke pozitivne diskriminacije ne bi šel, kar se mi zdi smiselno in izvedljivo pa je predstavitev posameznih programov, predmetnikov, dela in kaj počnemo v okviru OIV. Da seveda ne bi veljali neki predsodki – recimo težavnost matematike na PV ali GIM … S tem bi tudi približal vsem dijakom posamezne programe.
Kandidati, odlično ste se odrezali, čestitamo za pogum. Vsi vaši volilci upamo, da (kdorkoli že bo izvoljen) ne boste pozabili na vse, kar ste povedali in s to kandidaturo sprejeli tudi odgovornost, da uresničite svoj program.
Odgovori nekaterih kandidatov so izjemno površno zajeti, glede na to da so govorili veliko bolj obširno, tako da bi lahko poudarili da je to zgolj povzetek, še posebej zaradi tistih bralcev, ki niso bili prisotni na včerajšnji predstavitvi.
Tisti, ki so bili prisotni na predstavitvi kandidatov, vedo, da ni tako, kot je napisano v tem prispevku. Prosila bi, v prihodnje, da ne navajate laži in napišete tako, kot so kandidati sami dejali, ne pa da spreminjate in obračate besede – s tem namreč lahko (kar tudi ste) spremenili bistvo.
Na kaj točno misliš *Zeleno drevo*? Če si bil/a prisotna lahko nam, ki nismo bili poveš, kaj od napisanega je tisto, kar ne drži, prosim? 🙂
Zelo mi je všeč ideja Klementine, da bi dijaki za npr. en dan zamenjali program. To bi bilo odlično!
Zelo mi je všeč Klementinina ideja da bi za en dan zamenjali programe! Podpiram.