Podobo okolice naše Gimnazije Celje – Center je v jesensko-zimskih mesecih dopolnila javna skultpura. Ta je delo naših nekdanjih dijakov Tajde Novšak in Mihe Satlerja, študentov kiparstva na ALUO v Ljubljani.
30. januarja je v šolski knjižnici potekala predstavitev, kjer sta nam avtorja te (dotlej) skrivnostne skulpture razložila, od kod se jima je porodila ideja, proces nastanka ter kako je potekala sama postavitev.
Ob začetku projekta postavitve javne skulpture se nama je porajalo vprašanje, kako umestiti skulpturo v simbiotično dijaško in izobraževalno okolje, kjer naj bi bila skulptura postavljena. Ravno simbioza in nenehni tok nove vednosti je postalo izhodišče najine zamisli.
Seveda je naše dijake gnala tudi radovednost po tem, kaj skulptura pravzaprav interpretira. Nekaterim se je skulptura zdela dolgočasna, drugi so jo videli kot da ponazarja podrejen položaj žensk itd. Avtorja pa razlagata:
Dualnost, ki se pojavi že na prvi pogled skozi dva vzpenjajoča objekta, ki kljub razliki in svoji smeri konkretno vstopata v skupno tvorbo, ravno poskuša ohranjati možno odvisnost in vzajemnost skozi dijaške dni, ko se skozi izkušnje in znanje postavljamo na samostojno pot izven okrilja tega okolja. Znanje in vpogled v nove vednosti skozi to pomembno pot nam odpira polno novih priložnosti. Pod okriljem ravno takšnih izobraževalnih ustanov pa so nam dane predpostavke in nova znanja, ki nas opolnomočijo in dajo popotnico za prihodnost. Poudarek je torej ravno na odnosu, ki ga kot mladi vzpostavimo v takšnem okolju s profesorji in profesoricami, ki nas poskušajo izoblikovati in nam ponudijo popotnico v novi svet. V svet, ki je poln novih izkušenj, znanja, ciljev in priložnosti. Tukaj se lahko vrnem ravno na dvojnost, ki se odraža v skulpturi, ki je ravno ta odnos, ki ga zgradimo znotraj srednješolskih dni, kjer se izoblikujemo kot samostojne osebe skozi znanje, ki ga pridobimo pod okriljem takšne skupnosti.
Skulptura torej interpretira našo sredješolsko izkušnjo, si pa lahko vsak izmed nas pomen skultpure predstavlja po svoje.