Intervju: Pia Jelena Džakulin

Pia je nadvse aktivna dijakinja Gimnazije Celje – Center, ki se je lotila zanimivega dvoletnega raziskovalnega projekta z naslovom Kako postati poliglot.

  • Kaj te je vzpodbudilo k nastanku tega projekta in od kod črpaš inspiracijo?

Sem zelo ekstrovertirana in se zelo rada povezujem z ljudmi. Že od nekdaj sem se pa želela naučiti osnov 10-ih jezikov do konca srednje šole. Odločila sem se, da si bom ustvarila priročnike, preko katerih se bom lahko sistematično lotila tega učenja. Ko pa sem se o tem pogovarjala s prijatelji, me jih je nekaj vprašalo, če bom tudi njim lahko priskrbela kakšen priročnik. Dlje ko sem o tem razmišljala, z večimi skupinami sem se povezala in bolj sem se poglobila v sam projekt. Inspiracijo črpam iz načrtov, kje vse bi rada živela, katere vse jezike bi rada govorila in koliko priložnosti se mi bo odprlo, če se naučim novih jezikov. Prav tako me navhihujejo vsi, ki bi sem jim ta projekt pomagal naučiti osnov tujega jezika in bi jim tako bilo lažje v šoli, službi ali na potovanju ter vsi, s katerimi sem se lahko zaradi dosedanjega znanja tujih jezikov spoprijateljila.

  • Kako je potekala zasnova tega projekta pa tudi predstavitvenega videa?

Premislila sem, kaj je sploh namen priročnika. Tri verzije bi posvetila izobražencem, glede na stopnjo, do katere se bi se želeli naučiti osnove določenega jezika. Npr. v kitajščini se želiš naučiti le nekaj osnovnih simbolov, svoje predstavitve in nekaj zanimivih besednih zvez. Zato izbereš priročnik 1.0. Španščina ti je pa malo bližje in se želiš naučiti oz. utrditi nekaj več znanja, kar vključuje več besedišča, besednih zvez, znanje potrebno za osnovno komunikacijo, zato boš izbral verzijo 3.0. Poleg teh treh verzij, pa bom ustvarila tudi kar nekaj dodatnih verzij, prilagojenih za določene skupine. Zaenkrat so to predšolski otroci, osebe s posebnimi potrebami, upokojenci in osebe z demenco ter priseljenci v Slovenijo. Se pa dnevno oblikujejo nove vezi, stiki, ideje in verzije. S pomočjo videa sem pa želela doseči tri stvari. Prva je bila povezava s svojimi prijatelji iz tujine, ki sem jih spoznala na potovanjih, saj so bili oni inspiracija za mojo željo po učenju tujih jezikov. Druga je bila pridobitev fokusne skupine za preizkus poskusne verzije priročnika 2.0. Tretja pa je bila predstaviti idejo projekta čim večjemu številu oseb za čim več novih povezav in izgradnjo dodatnih stopenj vizije projekta.

Tukaj si lahko pogledate predstavitveni video Piinega projekta:

  • Katere tuje jezike govoriš?

Tu bi lahko začeli celo debato, kaj sploh pomeni znati jezik, o čem si boste lahko več prebrali v sami raziskavi ampak na hitro povedano, slovensko, angleško, nemško, hrvaško, srbsko, špansko, si imam pa namen dokaj kmalu sistematično nadgraditi, organizirati in utrditi svoje znanje italijanščine, francoščine, kitajščine, arabščine, ruščine, portugalščine in znakovnega jezika. Za tem pa nadgrajevati znanja teh jezikov in se učiti osnove novih.

  • Več kot očitno rada potuješ in spoznavaš tuje kulture. Kaj meniš, da so največje pridobitve le-tega?

Potovanja in spoznavanja novih kultur so izjemna zaradi večih stvari. Čisto osnovni je povezan z mojim življenskim smislom, sicer pa je to izjemno za spoznavanje izjemnih oseb, spoznavanje novih strani sebe, pomaga ti na življenje pogledati iz večih perspektiv, pridobiš ogromno izkušenj na vseh dimnazijah, učiš se svoje vrednosti in naučiš se ogromno o ljudeh, zgodovini, kulturi, zanimivostih, lepotah sveta. Naučiš se ceniti kvaliteto in jo prepoznati brez da te oslepijo trendi, bolje znaš argumentirati svoja stališča in naučiš se sprejeti druga mnenja in vrednote. Na kratko, postaneš boljša oseba.

  • S čim pa se poleg tega še rada ukvarjaš v prostem času?

Počnem ogromno stvari. Od preživljanja kvalitetnega časa z družino in prijatelji, ustvarjanja spominov, ustvarjanja novih vezi, učenja novih sposobnosti, plesa, umetnosti, športa, branja, poslušanja glasbe, pisanja, poskušam poskusiti čim več stvari, da ugotovim kdo sem, kaj mi gre, česa se lahko iz nečesa naučim, kako se lahko z nekom bolje povežem, kako lahko najbolje živim.

  • Kako meniš, da GCC vpliva na tvoje inovativno razmišljanje?

Pravijo, da se obdaj s takšnimi ljudmi, kakršen bi želel postati. GCC je res v takšni obliki, kot sem jo sama doživela brezčasna šola. Ne le, da ima izjemen aktiv profesorjev, ki vidijo v dijakih potencial in nas znajo motivirati da na njem delamo, vsi skupaj ustvarjamo ekstremno varno, ljubeče, motivacijsko, inspiracijsko, zanimivo okolje. Vrednote, odnos, način dela in priložnosti s strani ravnatelja, profesorskega zbora, dijakov, dodatnih predavateljev, tekmovanj in delavnic ustvarjajo okolje, ki je primerno za vsakogar, željnega znanja in osebnostne rasti. Prioriteta šole je nuditi vsakemu posebej optimalno okolje za razvoj v teh štirih ključnih letih našega življenja. GCC je res izjemna šola in hvaležna sem za to priložnost, da sem svoja srednješolska leta preživela na njej, saj sem skupaj z njo res zrasla v vseh dimenzijah. Če bi bila spet devetošolka, bi se brez dvoma ponovno odločila zanjo.

Pii pri temu in številnih novih projektih želimo veliko uspeha!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja