Sreda, 28. Januarja za dijake Gimnazije Celje – Center ni bil navaden šolski dan. Dopoldan smo imeli športni dan, kjer smo monotono sedenje v šolskih klopeh zamenjali za smučanje, drsanje, plavanje ter druge športne aktivnosti, večer pa namenili kulturi. Odpeljali smo se proti Cankarjevemu domu, kjer smo si ogledali uprizoritev priredbe Homerjevega junaškega epa – Iliade.
Režiser največjega gledališkega projekta sezone je Jernej Lorencij, ki je s svojim delom močno zaznamoval zadnje obdobje slovenskega gledališkega dogajanja. Igralska zasedba je v zadnjih dneh pred premiero doživela nekaj sprememb, med drugim pri vlogi Ahila, v katero je namesto poškodovanega Sebastiana Cavazze vskočil Jure Henigman. Na odru lahko spremljamo tudi Mateja Puca, Janeza Škofa, Jerneja Šugmana, Jetto Ostan Vejrup, Nino Ivanišin, Aljaža Jovanovića, Gregorja Lušteka, Marka Mandića, Zvezdano Novaković, Tino Potočnik in Blaža Setnikarja.
Čeprav so Homerjevo delo doleteli veliki rezi, ostaja odrska priredba neverjetno zvesta izvirniku. Dvanajst igralcev, razporejenih v polkrog, iz katerega posamično izstopajo nas uvajajo v dogajanje pred trojanskim obzidjem. Iliada je močna predstava, ki z minimalnimi gledališkimi sredstvi, pa zato z močnimi sredstvi dramaturgije, glasbe, takta in suverene igre razvije ritem vojskovanja, ljubljenja, prepiranja in zapeljevanja.
Lorenci je s črpanjem iz antike natančno zadel osrednjo težnjo sodobnosti po izraziti individualnosti in ob tem opomnil na tisto, kar bi večina rada pozabila – na našo minljivost, smrtnost. Morda se v kopici zgodb in motivov Iliade tokrat Ahilova zgodba nekoliko porazgubi, kar pa ni tako bistveno. Njeno sporočilo je poslano; vsi bomo nekoč umrli, ali kot je zapeto na koncu: “We are going to die, today or tomorrow, life is what we borrow.”
Vir fotografij: http://www.mgl.si/sl