INTERVJU: ŠPELA IRMAN

V današnjem intervjuju se bomo pogovarjali z Špelo Irman iz 1. a – razreda, ki nas je konec maja zastopala na državnem tekmovanju v znanju kitajskega jezika, kjer je osvojila tudi priznanje.

1. Letošnje povsem »enostavno drugačno« šolsko leto se počasi izteka in s tem tudi šolanje na daljavo. Verjetno sama nisi pričakovala, da boš svoje prvo leto srednješolskega življenja preživela večinoma doma v družbi videokonferenc?  Kako si se odzvala in prilagodila na šolsko delo na daljavo?

Da. Letošnja situacija me je zelo presenetila. Nikoli si nisem predstavljala, da bom velik del prvega leta srednje šole preživela v svoji sobi pred kamero svojega računalnika. Tako kot sem se hitro navadila na šolski sistem in nov razred, sem se prav tako hitro adaptirala na delo na daljavo. Sprva je bilo precej težko za vse, saj je bila situacija ne le nova, temveč precej nepričakovana. Sčasoma pa sem se navadila na zbujanje k videokonferencam in oddajanje nalog v spletno učilnico, čeprav razlaga »v živo« še vedno manjka.

2. Ker še vedno veljaš za letošnjo »fazanko«, me zanima zakaj si se odločila za vpis na GCC, program predšolska vzgoja? Je k tvoji odločitvi pripomoglo tudi dejstvo, da se lahko na naši šoli učiš kitajščine?

Šola kot taka, me je vedno privlačila. Sproščeno vzdušje, prijazni profesorji in prijazno urejena stavba dajejo občutek doma. Sicer sem se sprva želela vpisati na splošno gimnazijo, vendar sem hitro ugotovila, da bom težko sočasno usklajevala šolo z dobrim uspehom ter treninge odbojke. Ker mi uspeh v šoli veliko pomeni, tega nisem želela tvegati. Gimnazija me je še posebej privlačila zaradi široke možnosti učenja tujih jezikov, med njimi tudi kitajščine. Na koncu sem se odločila izbrati program predšolske vzgoje, saj imam otroke res rada in se z njimi rada ukvarjam. Čeprav najverjetneje na koncu ne bom opravljala poklica vzgojiteljice, mi ne bo žal, da sem izbrala to smer, saj imam najboljši razred in najboljšo razredničarko na šoli.

3. Od kje izvira tvoja ljubezen do kitajščine in kitajske kulture?

Pravzaprav sem bila že od mladih nog navdušena nad različnimi kulturami po svetu. Vedno me je privlačila vzhodnoazijska kultura in jezik, saj se zelo razlikuje od naše. Vedno večje zanimanje za kitajsko kulturo in jezik je z leti raslo ter prišlo do točke, da se sedaj želim naučiti kitajskega jezika.

4. Se tudi v prostem času sama preko filmov, glasbe, knjig učiš o novih kitajskih besed in zanimivostih?

Veliko prostega časa porabim za gledanje filmov in poslušanju glasbe v kitajskem jeziku. Tako se naučim nekaj novih pogostih izrazov in besed. Na splošno pa se tega poslužujem za sproščanje ob prostih dnevih.

5. Konec maja je potekalo tekmovanje Kitajski most, kjer si osvojila priznanje. Lahko malce opišeš kako je potekalo in kaj si morala v sklopu tekmovanja pripraviti?

Tekmovanje je zaradi letošnje situacije potekalo na daljavo, skupaj z dijaki šol iz vse Slovenije. Vsak izmed tekmovalcev je imel pripravljen govor, v sklopu katerega je bil s strani sodnikov vprašan nekaj vprašanj. Po odgovorjenih vprašanjih je eden od sodnikov delil zaslon, na katerem so bila vprašanja vezana na kitajsko kulturo, tehnologijo, hrano, geografijo ipd. z možnostmi odgovorov a, b ali c. Vsak tekmovalec je dobil šest vprašanj. Ko so vsi tekmovalci povedali svoje, smo si ogledali še posnetke talentov posameznega tekmovalca. Vsak tekmovalec je moral predčasno posneti svoj talent povezan s Kitajsko oziroma kitajskim jezikom. Tekmovanje smo zaključili s podelitvijo priznanj in skupinsko sliko.

6.So bile za tekmovanje potrebne kakšne priprave?

Da, kar precejšnje. S profesorico kitajščine sva se štirinajst dni pred tekmovanjem dobivali trikrat tedensko po 15 minut preko video klica, da sva ponovili govor in vsa vprašanja. Sama pa sem se morala pripravljati tudi izven pouka.

7. S 1. septembrom se bo na GCC odprla tudi Konfucijeva učilnica Celje. Kakšen pomen bo imela ta učilnica za šolo in kaj se bo v njej dogajalo?

Z odprtjem Konfucijeve učilnice se bodo učencem kitajščine odprle široke možnosti učenja o kitajski kulturi in jeziku. V stiku bomo lahko z drugimi Konfucijevimi učilnicami po Sloveniji in bomo tako lažje komunicirali. Učenje bo potekalo v precej bolj estetsko primernem okolju in bo namenjena le učenju kitajščine. Morda bo kitajski jezik postal še popularnejši in se nam bo v prihodnih letih pridružilo čim več mladih dijakov.

8. Med drugim se ukvarjaš tudi z odbojko. Kako usklajuješ vse športne, šolske in obšolske obveznosti? Kakšen nasvet?

Šolo, treninge in solo petje usklajujem z dobro načrtovanim dnevom. Mislim, da sem zaradi natrpanosti urnika, veliko bolje organizirana in mi je lažje narediti nalogo ali se učiti takoj, ko pridem iz šole. Vedno uredim vse za šolo do časa treninga in stvari delam sproti oziroma predčasno, če je to le mogoče. Mogoče bi predlagala le to, da si stvari ne odlagajte ampak jih naredite in dokončajte takoj, ko je to potrebno.

9. Želiš za konec deliti kakšno misel, besedno zvezo v kitajščini, ki ti je zelo všeč in te navdihuje?

Obstaja veliko lepih in modrih misli. Ena mojih najljubših misli, ki me vedno navdihuje pa je:

»Tisti, ki je goro prestavil, je začel z drobnim kamenjem.«

Špeli se zahvaljujemo za odgovore ter ji želimo uspešen zaključek šolskega leta!

Š. K.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
INTERVJU: ŠPELA IRMAN, 10.0 out of 10 based on 3 ratings

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja