4. dan: zdrava prehrana

Četrti dan našega #enostavnodrugačnega Tedna zdrave šole smo na Gimniziji Celje – Center v celoti posvetili zdravi prehrani. Začeli smo z zdravim čokolinom (recept najdete na koncu prispevka), nadaljevali z zdravo malico, končali pa s predavanjem nutricionistke Mojce Cepuš.

Ga. Mojca Cepuš se s prehrano profesionalno ukvarja že od leta 2007. Pridobila je tudi mednarodni certifikat in naziv športnega nutrucista. Pomaga ljudem pri izgubiti odvečnih kilogramov, izboljšati svoje prehranjevalne navade, preprečiti nastanek ali lajšati posledice srčno žilnih bolezni… Opravlja trenersko delo, ima različna predavanja in izobraževanja osnovnošolcev o zdravi prehrani ter sodeluje z različnimi podjetji pri izboraževanju njihovega kadra. Je ustanoviteljica podjetja Befit. Poudarja pomembnost ravnovesja med splošnimi teoretični  pravili zdrave prehrane in tem, kako jih uporabimo v vsakdanjem življenju. Izkušnje kažejo, da je ključ do uspeha v vztrajanju pri dobrih odločitvah, ki smo jih sprejeli za dosego ciljev. Raziskala je področje prehrane in ljudem svetuje in odgovarja na vprašanja, ki se jim najpogosteje pojavljajo o prehrani.

Skupaj z našo ekipo je pripravila program današnjega dne, na njenem predavanju pa so dijaki dobili odgovore na najpogostejša vprašanja, ki smo jih dobili preko spletne ankete. Deležni pa so bili tudi obilice nasvetov, kako se zdravo prehranjevati.

Za vse tiste, ki se predavanja niste uspeli udeležiti, danes objavljamo nekaj njenih nasvetov

 

Hrana za lepšo kožo

Pogosto se prve napake v prehrani poznajo prav na koži. Živila z visokim glikemičnim indeksom in mlečna živila naj bi bila povezana z aknasto kožo, kot so ugotovili znanstveniki.

Za boljše zdravje kože bi morali izločiti sladkarije, pite s skuto, sladoled, creme brulee, panna cotto, zavitke, sadne jogurte, ki vsebujejo neprimerno veliko sladkorja, sadne kosmiče, ker jih mešamo z mlečnimi izdelki … potem vse mlečne izdelke, vso hrano, ki ima visok glikemični indeks; to so predvsem izdelki iz bele moke, sladkor, ostali žitni rafinirani izdelki, suho sadje, med, krompir, bel riž in seveda alkohol. Sladkarijam se lahko odpovemo, kravje mleko zamenjamo za sojinega ali riževega, glikemični indeks pa lahko znižamo z dodajanjem vlaknin, maščob ali kisa.

Pomembno je pitje vode. Za vsakih 1000 kcal, ki jih zaužijemo, naj bi spili liter vode. To dobro vpliva na hidratacijo tkiv, manj so vidne gubice, koža pa je bolj sijoča in zgleda bomj zdrava.

Antioksidanti preprečijo oksidacijo in odmiranje celic, torej dobro vplivajo na videz kože. Najdemo jih v skoraj vsaki naravni hrani, zato je dobro uživati čim bolj raznobarvno hrano. Močan antioksidant je koencim Q10, ki ga najdemo v ribah, govedini, perutnini, svinjini, pa tudi v brokoliju, cvetači in polnozrnatih izdelkih. Čajni napitki, kot je zeleni čaj, vsebujejo veliko antioksidantov, ki pomagajo telesu.

Vitamin A najdemo v živalskih maščobah, maslu, jetrih, korenčku, špinači, avokadu … Izboljša videz kože, a je nevaren v prevelikih količinah. C vitamin je pomemben za tvorbo kolagena in celjenje ran, za zadosten vnos tega vitamina moramo pojesti dovolj surove zelenjave in sadja.

Za ohranjanje kože vlažne moramo uživati dobre maščobe, pri tem pa se izogibati sladkarijam, slanim prigrizkom, kupljenim pekovskim izdelkom, margarinskim namazom ter že pripravljenim obrokim, v katerih se nahajajo telesu škodljive maščobe. Koristne najdemo v oreščkih in semenih.

Na splošno je torej dobro piti zeleni čaj, čim več vode, izogibati se industrijsko predelanim živilom, predvsem sladkarijam, pojesti kar največ zelenjave, če se le da surove, nekaj mesa in rib, za malico  oreščke in surovo sadje. Ne smemo pozabiti, da je hrana in pijača le del formule za lepo kožo, ki s spanjem, primerno nego in splošnim zadovoljstvom tvorijo celoto. (vir: Vzajemna)

 

Danes pa smo v šolski jedilnici otvorili tudi razstavo četrtošolke Ines Pusovnik. Tistim, ki v šoli malicate, bo postala del vsakdana, vse ostale dijake pa vabimo, da si jo ogledate. Gre za serijo receptov zdravih in enostavnih slaščic, ki jih lahko pripravi vsakdo.

 

 

 

 

Upamo, da ste v današnjem #enostavnodrugačnem dnevu uživali in se marsičesa novega naučili. Da bodo, če ne drugega, vsaj vaša jutra postala malce bolj zdrava, pa objavljamo čisto preprost recept za zdrav čokolino. Tega si boste mimogrede lahko v pritličju šole privoščili tudi jutri. 🙂

ČOKOLINO (za cca. 3 porcije)
100 g ovsenih kosmičev
10 g lanenih semen
30 g praženih lešnikov
Žlica kakava
Žlica nerafiniranega sladkorja (oz. po okusu)

Vse sestavine zmešaš v mešalniku (»blender« ali multipraktik), zmešaš z mlekom in poješ 😉 Dober tek!

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
4. dan: zdrava prehrana, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja